Ahir a la nit va quedar inaugurada la VI edició del Festival Internacional de Cinema i Drets Humans de València amb la concessió al director català Carles Bosch del Premi Pau i Justícia. Un guardó dissenyat per l'artista valenciana Marina Puche de Manetes de Plata i que va ser lliurat pel President de la Fundació Per la Justícia, José María Tomás Tío.

_MG_0131
Carles Bosch, autor de documentals d'enorme repercussió com “Balseros” (2002) i “Bicicleta, cullera, poma” (2010), va assistir a la presentació del seu segon documental “Septiembres” (2006) amb dos dels seus protagonistes, “Fortu ” i José Gardoqui, bateria del famós grup dels anys 80 “Burning”, la seva és una de les històries d'amor dins de la presó de Soto del Real que es descriuen al documental.

_MG_0155
La pel·lícula va ser projectada hores abans, pel director i part de l'equip del FIC-València, al Centre Penitenciari de Picassent amb una calorosa acollida per part dels reclusos. Aquest centre és subseu oficial d´aquesta sisena edició del Festival de Cinema i Drets Humans de València.

_MG_0093
En aquest acte d'inauguració hi van ser presents tots els membres del Jurat i els directors del FIC-València, Javier Vilalta i Sandra Mora, així com els representants dels diferents organismes que fan possible el desenvolupament dels programes de cooperació de la Fundació per la Justícia . Entre ells hi ha el FIC-València, concebut per sensibilitzar en matèria de drets humans la societat a través d'un cinema compromès.

_MG_0126
La festa inaugural va concloure a la Sala Rialto amb una actuació de la banda valenciana Sedajazz, que van col·laborar de manera altruista amb el FIC-VALÈNCIA.