2020 – Cinema Barretxat

Produccions valencianes en matèria de DDHH

COL·LEGI MAJOR RECTOR PESET

DILLUN 18 FEB | 19h

ESTA LLUITA ÉS PER LA VIDA realitzat per la Brigada Feminista per Plaestina

74' | 2018 | Documental | Espanya

Debat posterior amb BRIGADA FEMINISTA PER PALESTINA

SINOPSI

Relat en primera persona de diferents dones palestines les lluites de les quals, a nivell individual i col·lectiu, s'emmarquen dins la quotidianitat de viure sota un règim colonial d'ocupació. Des de diferents àmbits de militància contribueixen, amb el seu relat personal, a visibilitzar les reivindicacions històriques i actuals.

«Aquesta lluita és per la vida» és el relat en primera persona de diferents dons palestins, les lluites de les quals, a nivell individual i col·lectiu, s'emmarquin dins la quotidianitat de viure sota un règim colonial d'ocupació. Des de diferents àmbits de militància contribueixen, amb el seu relat personal, a visibilitzar les seves reivindicacions històriques i actuals.

DIMECRES 20 FEB | 19h

Projecció TIGERNUT d'EVA FERNÁNDEZ I ANDONI MONFORTE

50' | 2018 | Documental | BURKINA FASO, MALI, ESPANYA I ALEMANYA

Debat posterior amb Llanos Rodriguez de CIM Burquina i Acció Ecologista Agró

SINOPSI

Aquest documental destapa una suposada trama internacional de suposades corrupció i abusos de companyies valencianes que espolien recursos a l'Àfrica al sector de la xufa (“tigernut” en anglès), el nou súper-aliment de moda a tot el món occidental.

Tot comença quan un venedor ambulant d'orxata descobreix una presumpta i generalitzada estafa internacional en la comercialització de la xufa com Superfood als EUA, el Japó, Itàlia, Alemanya i altres països europeus, i decideix emprendre un trepidant viatge a l'Àfrica per investigar el origen de la xufa d?un obscur entramat d?empreses que està guanyant milions de dòlars a València. Escandalitzat davant del que va esbrinant, un viatge que duraria una setmana es converteix en una “aventura” de 3.000 km a la recerca de respostes que destapen noves incògnites que han de ser resoltes. Pel camí va descobrint com milers de famílies víctimes lluiten per trobar una solució justa (després de 20 anys d'espoliació sistemàtica de la seva terra) a través d'iniciatives com la cooperativa Mousso Faso, nascuda a Ouagadougu (Burkina Faso) a finals del 2017.